Pieni raha - suuri ilo

keskiviikko 18. maaliskuuta 2015

Siinä missä jotkut ostavat harva se päivä iltalehden, minä ostelen leikkokukkia. Joidenkin mielestä kukkien ostaminen on rahanhaaskausta, ja kuuluu vaan juhlapäiviin. Monet saattavat myös laskeskella kuinka paljon vuodessa yhteensä kuluu rahaa, jos joka viikonloppu täräyttää lähikaupasta mukaan perjantaipuskan, mutta minulle kukkaset tuovat niin suurta iloa, että jätän mielummin ne iltapäivälehdet kauppaan, ja ostan itselleni silmäniloa. Tämänkin postauksen kuvituksena toimivat ranunculukset, eli jaloleinikit ovat ilahduttaneet minua olemassaolollaan jo kaksi viikkoa, ja rahaa niihin kuului yhteensä kokonaista seitsemän euroa. Kannattava sijoitus, sanon minä, kun joka aamu saan istahtaa aamukaffeelle kuukasten viereen. Koska olen ruukkukasvien hoitajana totaalinen katastrofi, ostankin yleensä mielummin leikkokukkia. Niitä voi myös mielensä mukaan ripotella sinne tänne tuomaan vähän eloa muuten melko minimalistiseen ympäristöön. Vielä kun saisi tuon perheen miesväen ymmärtämään, että kukkia voisi joskus ostaa ihan muuten vaankin, eikä vaan äitienpäivisin.
IMG_2699.jpg
IMG_2734.jpg
IMG_2717.jpg
IMG_2726.jpg


Ei kommentteja

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!

Kommentti julkaistaan heti tarkistuksen jälkeen. :)